محل لوگو

پروژه درس تحلیل سیستم ها با موضوع تورم


پروژه درس تحلیل سیستم ها با موضوع تورم

تورم در نتیجه افزایش حجم پول در جامعه و کاهش ارزش پول به وجود می آید . یعنی زمانی که حجم پـول در جامعـه افزایش یافت، افراد تشویق می شوند که میزان مصارف شان را افزایش بدهند . به دنبال افزایش مصرف و تقاضا، قیمت ها نیز در بازار صعود کرده و تورم به وجود می آید . تحلیل تورم و پیش بینی روند تحولات آن در آینده، از مهم ترین دل مشغولی ها در جوامع مختلف و در میان دولت ها و ملت ها بـوده و هسـت .

تورم در نتیجه علل و عوامل بسیار متنوع و متعدد دولتی و غیردولتی و ساختاری و غیر ساختاری بروز می کند . سیاست های مالی و پولـی، تجاری و بازرگانی خارجی، ارزی و حتی سیاست های خارجی دولـت هـا و سـاختارهای اقتصـادی - اجتمـاعی جوامـع از مهمترین ایـن عوامل هستند . بنابراین تحلیل و پیش بینی تورم، نیازمند دیدبانی فنی این عوامل است که کاری سخت و تخصصی است . اما روش های ساده ای وجود دارد که با جمع آوری اطلاعاتی محدود که معمولاً توسط دولت ها تولید و ارائه می شـود تـا حدودی مـی تـوان در مـورد دلایل تورم و روند تغییرات آن در آینده به حدس و گمانه زنی پرداخت .

● تورم :

کلمه تورم در مباحث اقتصادی روزمره به عنوان یک اصطلاح اقتصـادی، تعـابیر مختلفـی از قبیـل کـاهش ارزش پول، افـزایش حجم پول درون جامعه، افزایش سطح قیمت و افزایش مصارف و غیره را به خود می گیرد . پس بدین ترتیب ارائه یک تعریف واحد از تورم مشکل به نظر می رسد . اما در لفظ ساده اقتصادی، افزایش سطح عمومی قیمت ها را تورم می گویند . در حالت تورم، زمانی که پول ملی یـک کشور دچار کاهش ارزش می شود، افراد آن جامعه کوشش می کنند تا پول در دست داشته خویش را با اجناس با ارزش تر مبادله کنند؛ بـا تصـور ایـن کـه در آینده ارزش پول باز هم تنزل خواهد یافت در نتیجه همین حرکت، میزان تقاضای اجناس به شـدت افـزایش می یابد و طـی این عمل قیمت ها سیر صعودی به خود می گیرد .


مبلغ واقعی 28,000 تومان    50% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 14,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ آذر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1030

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

فروشگاه

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما