هدف از انجام این پروژه طی کردن قدم هایی است که به صورت تئوری در درس بازاریابی آموخته ایم. به این منظور محصول لپ تاپ را انتخاب کرده ایم و فرض ما این است که شرکت ما ، رائیکا ، به عنوان نماینگی رسمی و انحصاری DELL در ایران فعالیت می کند. از آنجایی که این شرکت مجازی است (هنوز تاسیس نشده است!) ، هنگام بررسی و تحلیل شرکت از توضیح درباره تاریخچه شرکت رائیکا خودداری می کنیم و تنها به بیان اهداف شرکت اعم از کوتاه مدت، بلند مدت و آرمانی می پردازیم.
اولین قدم در انجام این پروژه مطالعه بازار بوده که بیشتر به صورت تحقیق میدانی و اینترنتی انجام گرفته است. نمونه ای از پرسشنامه ای که از آن بهره گرفته ایم ، به صورت پیوست در انتهای پروژه آمده است. هدف ما این بود که جامعه ی مورد بررسی کاملا تصادفی باشد که البته با توجه به اینکه دسترسی ما به افراد مختلف زیاد نبوده و مردم معمولا تمایلی به پر کردن پرسش نامه های مربوط به پروژه های دانشجویی از خود نشان نمی دهند عملا بیشتر جامعه ی نمونه را قشر دانشجو تشکیل می دهند. در کل حدود 250 پرسش نامه پر شده و نتایج آماری موجود در پروژه همگی بر اساس این داده های جمع آوری شده، می باشد. در واقع این اندازه ی نمونه با در نظر داشتن سطح اطمینان 95% و فاصله ی اطمینان 6 انتخاب شده است.
در ادامه پروژه با توجه به اطلاعات کسب شده به تحلیل رفتار مصرف کنندگان ، بخش بندی بازار و تحلیل بخش های مختلف بازار ، تعیین بازار هدف و همچنین برآورد حجم بازار پرداخته ایم. سپس با شناسایی رقبای اصلی و تعیین رهبر بازار و بررسی جایگاه برند DELL و امتیازات شرکت در برابر رقبا استراتژی های بازاریابی شرکت را مشخص نموده و در انتها نیز با بررسی 4p آمیخته بازاریابی شرکت را تعیین کرده ایم.
این محصول در قالب word و در 99 صفحه تهیه شده است.
فهرست این محصول در زیر قابل مشاهده است.
فهرست مطالب
مقدمه
بررسی و تحلیل وضعیت شرکت
بیانیه ماموریت
اهداف آرمانی
اهداف بلند مدت و کوتاه مدت
چارت سازمانی
جایگاه بخش بازاریابی در سازمان
ارتباط واحد بازاريابي با ساير واحدها
بررسی وتحلیل مصرف کنندگان
عوامل موثر بر رفتار مصرف کننده
عوامل فرهنگی
عوامل اجتماعی
عوامل شخصی
عوامل روانی
بررسی رفتار، علایق و فعالیت های مصرف کنندگان
موارد استفاده از محصول
گروه های پر مصرف
تفاوت آماره های جمعیت شناختی و سبک زندگی مصرف کنندگان پرمصرف و عادی
نرخ خرید، وفاداری به برند و عادات خرید
بررسی و تحلیل وضعیت رقابت
زیگورات
بررسی تاریخچه ی بازاریابی شرکت
شهرهاى داراى نمايندگى
گواهی نامه های شرکت زیگورات
خدمات
بخش گارانتی
لیست قیمت های شرکت
امرتات
شهرهای دارای نمایندگی
لیست قیمت ها
اریس
خدمات
شرایط گارانتی
شرایط ضمانتنامه
شهرهای دارای نمایندگی
لیست قیمت ها
ایران رهجو
شرکت دلیران
خدمات
شرایط گارانتی
شهرهای دارای نمایندگی
لیست قیمت ها
مقایسه ی رقبا
بخش بندی، بازار هدف و جایگاه شرکت
بخشبندی بازار بر حسب مناطق جغرافیایی
بخشبندی بازار بر مبناي ترکیب جمعیت
بخش بندی بازار بر مبناي رفتار
نموار نقشه ادراکی بازار
فرصت های موجود برای ورود به بازار
برآورد حجم بازار و تقاضا در بخش هاي بازار
برنامه بازاریابی
محصول
تعريف محصول و خدمت
سطوح محصول
سطح کیفیت
ویژگی ها و طرح محصول
نام و نشان تجاری
سرمايه گذاري براي توسعه نام تجاري
جایگاه برند DELL در ذهن افراد
نام و نشان تجاری شرکت
میزان آگاهی افراد از محصولات شرکت رائیکا در مقایسه با رقبا
بسته بندی
محصول جانبي
طبقه بندی محصولات
آمیخته محصول و خط محصول
جايگاه محصول در منحني عمر محصول
استراتژی های توسعه محصول جدید
توزیع
استراتژی توزیع
بررسی اعضای شبکه و سیستم بازاریابی
جانمایی توزیع
قیمت گذاری
تعريف قيمتگذاري
اهداف قيمت گذاري
عوامل موثر بر قيمتگذاري
تعیین قیمت در بازارهای مختلف
رویکردهای قیمت گذاری
قیمت گذاری شرکت رائیکا
نظارت بر قیمت ها
روند 5 سال گذشته قیمت محصول و دلایل صعود و نزول قیمت
تقسیم بندی مشتریان بر اساس سطوح قیمت
برنامه ریزی استراتژیک
استراتژی بازاریابی و تعیین استراتژی مربوطه
بررسی قوانین بازاریابی وتعیین استراتژی مربوطه
تبلیغ و ترویج
عناصر ارتباطی در بازاریابی
استراتژی تبلیغ و ترویج
بررسی تدوین و تحلیل برنامه ریزی تبلیغات
هدف یا مأموریت تبلیغ Mission
پیام تبلیغ Message
تکنیک های ساخت پیام
تکنیک اجرایی تبلیغ
انتخاب رسانه ی مورد نظر
انتخاب رسانه Media
بودجه بندی Money
ارزیابی و سنجش اثر بخشی Measurement
طرح های پیشبرد فروش
پیوست
پرسش نامه
مبلغ قابل پرداخت 19,000 تومان
برچسب های مهم